Sverige: Ett U-land i 2000-talet

Posten är en till stor del avvecklad, dysfunktionell inrättning i Sverige numera. Under den senaste månaden har minst tre viktiga brev försvunnit för mig, två räkningar och ett innehållande ett VISA-kort.

Min stränge faders teori är att man på posten helt enkelt inte kan hantera det faktum att jag flyttat fem gånger på tre år och inte heller kan hålla reda på vart allting ska eftersändas, medan min egen teori snarare går ut på att vadsomhelst kan försvinna bland all denna direktreklam (regnskog) som skickas ut i det s.k. "svepet." Postens huvudsysselsättning idag tycks vara som springpojke för näringslivet och inte som en medborgerlig rättighet för folket.

Folkhemmet avvecklas och det hem som blir kvar får jag snart inte bo i.


Hursomhelst är de jävligt inkompetenta.
Hursomhelst är jag jävligt trött.


Kommentarer
Postat av: McAn

Och inte nog med det. POSTJEFLARNA PAJAR ALLA CD-ASKAR NÄR MAN KÖPT SKIVOR, oavsett hur bra man än paketerar det.

Postat av: andreas

Tror inte att det är posten som delar ut direktreklam i hyreslägenheter... Det är nog i det senare ledet breven försvinner. Min lönespecifikation hade skickats tillbaka till Åbro(skulle till Vaederhults adressen), jag hade tydligen inte begärt eftersändning(till VISBY ja!!) Alla andra brev har hittat hit... Så var glad att du inte har en lantbrevbärare att göra med, ha ha ha.

2007-10-11 @ 11:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback