Tjugohundrasju ur ett populärmusikaliskt perspektiv

Vid en första blick över mitt gångna popår tänkte jag mest John Doe, Popadelica och P3, men efter en djupare titt blev det trots allt en liten personlig tvist i sammanställningen. Presentationen av den blir en blandskiva med låtar valda mer eller mindre på gott och ont, att jämföra med de elva låtar jag kladdade ner lite noteringar om i min gamla späjs-blogg här förra året. Låtar som inte fick plats i år är bland andra Paul Simon's gamla "You can call me Al", Oh Laura's uttjatade "Release me" och Maskinens provocerande "Alla som inte dansar."

Låtlistan:
01. Miss Li - I'm so poor, won't you lend me some money?
02. Maia Hirasawa - And I found this boy
03. Säkert! - Sanningsdan (med Martin Hanberg)
04. Salem Al Fakir - Good song
05. Herman Düne - I wish that I could see you soon
06. Art Brut - Good weekend
07. The Killers - Read my mind
08. Shout Out Louds - Impossible
09. Isolation Years - Albino child
10. Navid Modiri & Gudarna - Kom och dansa med oss
11. Florence Valentin - Pokerkväll i Vårby Gård
12. Justice - D.A.N.C.E.
13. Lucky Lucky Pigeons - Keep on, Kingie!
14. Those Dancing Days - Hitten
15. Pacific! - Hot lips
16. Kate Nash - Foundations
17. Hafdis Huld - Who loves the sun?
18. Nicolai Dunger - Lyckokatt
19. Familjen - Det snurrar i min skalle
20. Montt Mardié - Metropolis (med Fredrik Hellström från Le Sport)
21. Lucky Soul - Lips are unhappy


Post Skriptum: Observera att det är en sammanställning av mitt personliga musikår och att det därför förekommer några låtar som släppts redan under 2005 eller 2006. Jag lyssnade t.ex. på Miss Li under hösten 2006 men såg henne live på Popadelica under våren 2007.

God Fortsättning!

Kommentarer
Postat av: McAn

Fuskare där. Miss Li's låt kom ut under sensommaren 2006.

Jag haden den som dagens låt den 17 oktober 2006, som "dagens Rasmus" t.o.m.

Postat av: Anonym

Jag läste listan nu igen och jag måste nog säga att, ur egen smak, hade du betydligt bättre musiksmak förra året:(

2008-01-10 @ 15:51:57
Postat av: andreas

Det var jag som skrev kommentaren ovan, trodde jag skrivit namn:( Ledsen om du trodde det var någon mer intressant:P

2008-01-11 @ 17:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback