Popadelica - Volume 3

Nu har jag beställt biljetter och traditionen fortgår. Årets bokningar är kanske inte lika klockrena som under tidigare år, men dom är minst lika fina, skulle jag tro. Om man bortser från Alice in Videoland och en handfull hårdrocksband kommer bl.a. Kings of Convenience, The Hidden Cameras (feat. The Munich Soccer Choir), Hästpojken, Johnossi, Lasse Lindh, Niccokick, Sambassadeur, Ebbot, SoKo och lite andra små mysiga, nyare bekantskaper.

SoKo är en såndär flicka, en fransyska t.o.m, som lyssnat för mycket på bra musik, i synnerhet Velvet Underground, och som såna som jag bara kan bli kär i. Här är en länk till hennes
MySpace och här kan man lyssna på hennes låt I'll Kill Her med söt fransk accent som tydligen hajpats i Danmark.


P.S. Apropå ingenting så har Laurent, min förre korridorsgranne från Frankrike, sagt att jag har en gullig accent när jag försöker prata min gamla skolfranska. Den kanske kan komma till nytta. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback